Sammen bygger vi

en bæredygtig fremtid

Sammen skaber vi fremtiden

Vi hjælper kommuner med at kommunikere nemt og enkelt på deres digitale kanaler og samtidig dele funktionalitet og viden

Kommuneplatformen er mere end et CMS - Kommuneplatformen er et brugervenligt, digitalt kommunalt fællesskab, skræddersyet til at imødekomme de særlige kommunikationsbehov, danske kommuner har. Platformen er intuitiv at bruge og skaber de bedste rammer for at skabe brugervenligt, webtilgængeligt indhold.

Kommuneplatformen har rødder i en bæredygtig deletankegang, hvor kommuner med abonnement har adgang til alle byggeklodser og funktioner i løsningen. Samtidig skabes en særegen digital identitet til hver enkelt kommune.

Løsningen favner kommuners hovedsite, subsites og intranet og skaber de bedste muligheder for at skabe informative, særegne hjemmesider og kreative kampagnesider. Alt sammen til en månedlig abonnementspris - uden uforudsete meromkostninger.

Automatiske opgraderinger og nye udviklinger

Kommuneplatformen er baseret på Umbraco CMS og følger altid den nyeste version. Løsningen videreudvikles og opdateres løbende med nye tiltag, som stilles til rådighed for fællesskabet. Det betyder blandt andet, at webtilgængeligheden altid følger gældende lovkrav. Det betyder også, at nye integrationer til 3. partssystemer er på plads, når behovet opstår.

I dag har blandt andre Næstved Kommune, Ikast-Brande Kommune,  Guldborgsund Kommune, Mariagerfjord Kommune, Greve Kommune og Albertslund Kommune valgt Kommuneplatformen til deres hjemmeside, mange subsites og intranet. Se vores referencer her.

Med Kommuneplatformen løfter vi i fællesskab og bygger fremtiden sammen.

Et bæredygtigt og fremtidssikret valg:

Borgeren får en visuel og brugervenlig oplevelse, som altid skalerer sig, visuelt og funktionelt på tværs af enheder
Redaktøren får en overskuelig backend der hjælper til bedre indhold, webtilgængelighed og SEO-optimering
Kommunen får en digital platform, som altid er opdateret både kreativt, funktionelt og teknisk
Borgeren får et website som løbende opdateres og kvalitetstjekkes i henhold til krav og regler om god webtilgængelighed  
Redaktøren får adgang til et stærkt digitalt fællesskab med mulighed for sparring og vidensdeling på tværs af kommunegrænser
Kommunen opnår budgetsikkerhed, fast månedsabonnement, gennemsigtighed og omkostningsbesparelser
Kontakt os

Unikt digitalt fællesskab for Danmarks kommuner

Albertslund Kommune — På kun 25 dage, fra aftalen var underskrevet, lancerede vi i samarbejde med Albertslund Kommunes team det nye albertslund.dk. Læs casen her.

Greve Kommune — Synergier i udviklings- og netværksfællesskabet som flere og flere af landets kommuner samles om på Kommuneplatformen var vigtige for Greve Kommune. Læs mere her.

Ikast-Brande Kommune er i top for kommunalt erhvervsklima i Danmark. Det kræver plads til erhvervsliv og borgere i et digitalt univers med vokseværk. Læs om løsningen her.

Mariagerfjord Kommune — Vi har i sommeren 2021 lanceret Mariagerfjord Kommunes nye intranet, som hen over sommeren er blevet åbnet op for de øvrige medarbejder i kommunen. Læs casen her.

Næstved Kommune valgte fællesskabet - og fik en digital løsning for fremtiden. Læs mere om en helt ny bæredygtig udviklingsplatform her.

Guldborgsund Kommune kom i luften med nyt website på under 40 dage. Læs om løsningen her.

Online læringsunivers

Vi tager jer i hånden

Vi leverer ikke bare jeres nye hjemmeside. Vi driver jeres nye hjemmeside. Vi sørger altid for at levere den bedste service og support, både før under og efter lanceringen. Det gør vi bl.a. ved at undervise jer i, hvordan I bruger løsningen.

Vi har stor fokus på formidlingen af Kommuneplatformens forskellige funktioner, så alle brugere uanset kompetenceniveau kan være med. Derfor får I en udførlig online guide til vores løsning med i abonnementsprisen.

Udover den indledning undervisning af jeres web-redaktører, tilbyder vi faste, gratis online kurser i basal brug af platformen sammen med andre relevante emner som SEO-optimering, webtilgængelighed, kommunikation og layout. Derfor kan I trygt sende nye medarbejdere i oplæring hos os – og selv spare ressourcerne.

Efter vi har fået Cabana som leverandør af vores hjemmesideløsning med kommuneplatformen har en ny verden åbnet sig for os, når det handler om oplevelsen af god service. Behøver jeg at supplere med, at vi er rigtig glade for samarbejdet? Det er nemlig vores oplevelse, at der netop er tale om et samarbejde, hvor også Cabana går op i at vores løsning fungerer bedst muligt. Det gælder hele vejen rundt, inklusiv webtilgængelighed. Vi oplever fleksibilitet og hurtighed. Vi oplever ordentlighed og forståelse. Vi oplever personlig og god support. Vi oplever mulighed for udvikling. Med andre ord kan vi varmt anbefale Cabana til andre.

Janus Enemark Nissen, Chefkonsulent, Presse & Kommunikation

Samarbejdet med Cabana har været en silkeblød oplevelse, helt fra implementeringens start til vi gik over i almindelig drift. Alle idéer bliver vendt og drejet, men også udfordret, så vi ender med den bedste løsning for alle. Cabana er den rette partner for os.

Daniel S. Larsen, It & Digitalisering, Greve Kommune

Jeg har aldrig tidligere oplevet lige så meget opmærksomhed, som den vi får hos Cabana.

Tine Bjørneboe, digital projektleder, Næstved Kommune
Kontakt os

Efter vi har fået Cabana som leverandør af vores hjemmesideløsning med kommuneplatformen har en ny verden åbnet sig for os, når det handler om oplevelsen af god service. Behøver jeg at supplere med, at vi er rigtig glade for samarbejdet. Det er nemlig vores oplevelse, at der netop er tale om et samarbejde, hvor også Cabana går op i at vores løsning fungerer bedst muligt. Det gælder hele vejen rundt, inklusiv webtilgængelighed. Vi oplever fleksibilitet og hurtighed. Vi oplever ordentlighed og forståelse. Vi oplever personlig og god support. Vi oplever mulighed for udvikling. Med andre ord kan vi varmt anbefale Cabana til andre.

Janus Enemark Nissen, Chefkonsulent, Presse & Kommunikation
Næstved Kommune

Næstved Kommune oplever høj fleksibilitet i fællesskabet

Se case video

Kommuneplatformen er altid up-to-date og integrerer til jeres eksterne systemer ... og dem vi ikke allerede har styr på, skaber vi sammen.

  • Selvstændige sidetyper til bl.a. forsider, artikelsider, sektionssider og listevisninger
  • Fleksibel hovedmenu og submenu
  • Dynamisk megamenu med op til 3. niveau og ”mest besøgte sider” 
  • Venstremenu med op til 5. niveau 
  • Forside topbillede med flere størrelsesvarianter og funktionsmuligheder, fx søgefelt 
  • Selvbetjeningsboks med interne eller eksterne links 
  • Forskellige nyhedslister og visninger vha. tags og kategorier 
  • Artikelsider med diverse indhold og call-to-actions 
  • GDPR-venlig abonnementsfunktion på kategorier 
  • Gallerislider med forskellige visninger 
  • Sliderfunktion til fx borgermøder, hørringer, publikationer mm. 
  • Visitkortkomponent til fx kommunalbestyrelsen, eller medarbejderlister 
  • Brødkrummemenuer 
  • Sprogversionering 
  • Integreret søgefunktion med filtersortering 
  • Cookiefri deling til SoMe 
  • Eventkalender
  • Mulighed for global content, menuer, kontakter mv. 
  • Footer med dynamisk info 
  • Brugervenlige accordions
  • Kommentarmodul til borgerinddragelse på artikelsider
  • Multisiteløsning med ubegrænset kampagnesider/subsites*
  • SEO tjekker til test og optimering af content for redaktører
  • Notifikation til artikelejere hvis artikel er uberørt i 6 måneder og eskalering til admin
  • Integrationer til de fleste og mest benyttede kommunale 3. partssystemer, bl.a. borger.dk, Ritzau, Siteimprove mv.
  • Diverse intranetfunktionalitet, bl.a. telefonbog, opslagstavle, grupperum mv.
  • ... og meget meget mere !
Mange visuelle muligheder og garanteret høj webtilgængelighed

Kreativitet og fleksibilitet

Abonnement

Kommuneplatformen giver budgetsikkerhed, gennemsigtighed og omkostningsbesparelser.

Website og subsites

fra 16.995 kr. pr. måned
  • Subsites inkluderet i grundabonnement
  • Dansktalende service og support på telefon, mail og ticketsystem
  • Løbende tilpasning og udvidelser til fællesfunktioner
  • Opdateringer og opgraderinger af bagvedliggende CMS
  • Online brugerguides med beskrivelse af alle funktionaliteter, gode eksempler og videoer
  • Sikker hosting på dansk grund med daglig backup og overvågning
Powered by

Intranet

fra 14.995 kr. pr. måned
  • Subsites inkluderet i grundabonnement
  • Dansktalende service og support på telefon, mail og ticketsystem
  • Løbende tilpasning og udvidelser til fællesfunktioner
  • Opdateringer og opgraderinger af bagvedliggende CMS
  • Online brugerguides med beskrivelse af alle funktionaliteter, gode eksempler og videoer
  • Sikker hosting på dansk grund med daglig backup og overvågning
Powered by

Vi vil kommuner.
Vi er her for jer og vi forstår vigtigheden i høj service, god kvalitet og konstante leverancer.  

Thomas Vorgaard, Adm. direktør

Mød teamet

Vi løser jeres digitale udfordringer med fokus på langtidsholdbare og bæredygtige kvalitetsløsninger.

Mikkel Rohde Madsen

Marketing og netværksansvarlig
+45 26838379mikkel@cabana.dk

Liv Albertsen

Driftsansvarlig, service og support
liv@kommuneplatformen.dk

Thomas Hansen

Udviklingsansvarlig
tha@cabana.dk

Anne Mai Særker-Sørensen

Frontend og webtilgængeligheds-
specialist
ams@cabana.dk

YuQing Zhang

Senior developer
yzh@cabana.dk

Cecilie Ditlevsen

Frontendudvikler
cecilie@cabana.dk

Maris Pagasts

Digital designer
maris@cabana.dk

Magnus Thiemer Jensen

Udvikler
magnus@kommuneplatformen.dk

Lukas Kofoed Reimann

Indholdsproducer
lucas@kommuneplatformen.dk

Peter Hartmann

Økonomi
peter@cabana.dk
Prøv Kommuneplatformen gratis
Udfyld felterne og prøv vores gratis demo nu – helt uforpligtende
Formularen er indsendt - tak for din henvendelse!
Oops! Something went wrong while submitting the form.