SDU

Digital relancering af Syddansk Universitet

900.000 sideelementer. 113.000 sider. Da Syddansk Universitet valgte at migrere til en ny visuel identitet, skulle indholdet følge med. Vi startede en konverteringsproces, der hjalp universitet til en stærkere profil med færre sider – nu i mobiloptimeret format.

Danmarks største Sitecore-løsning

SDU har fem fakulteter med over 32.000 studerende, heraf næsten 20 % fra udlandet, og over 4.000 ansatte fordelt på hovedcampus i Odense samt regionale campusser i Slagelse, Kolding, Esbjerg og Sønderborg.

Med omkring 115 uddannelser inden for humaniora, samfundsvidenskab, naturvidenskab, sundhedsvidenskab og ingeniørvidenskab, sørger SDU for at tilbyde en lang række muligheder og er på den måde med til at bidrage med udvikling og vækst i samfundet.

Men SDU var også ejer af Danmarks største Sitecore-løsning med over 900.000 sideelementer og 113.000 sider. Da de stod klar til at styrke deres visuelle identitet, var vi klar til at hjælpe med den store konvertering.

Ny Sitecore, nyt indhold eller hvad?

Syddansk Universitet ville både opgradere deres visuelle identitet - og Sitecore-platform.
Da den gamle løsning kørte på en ældre version, var det oplagt at tage stilling til indholdet.
Men hvordan skulle man håndtere det nuværende indhold? Hvad var fortsat relevant?

Det krævede en gennemgående analyse for at sikre, at kun det rigtige indhold blev konverteret.

Digital oprydning

Det var tid til en omfattende oprydning.
Men forudsætningen var også, at alt indhold blev verificeret og vurderet, inden det blev overført
til den nye løsning. Sider og elementer, der ikke blev brugt mere, skulle frasorteres.

Derfor udviklede vi en funktion, der gav redaktørerne et statistisk overblik over siderne, så de lettere kunne tage stilling til om den enkelte side skulle migreres med. De blev flyttet til det nye site med Cabanas eget konverteringsprogram, Sitecore Converter, hvor man netop kan udvælge særskilte indholdselementer fra én løsning til en anden.

Relevant og nærværende - også på mobilen

Resultatet blev et skarpt website med næsten 500.000 færre indholdselementer.
Det blev mobiloptimeret, relevant og målrettet i sin kommunikation.

Det styrkede Syddansk Universitets fortælling som vidensformidler - og det inviterer indenfor
i et spændende designunivers, både for nuværende og kommende studerende.

Hos Cabana fandt vi både ekspertviden om Sitecore og realisme. Den kombination skaber gode websites! Med funktionelle komponenter og sideredigering har vores redaktører fået de rette værktøjer til hurtigt og effektivt at lave flotte sider.
Kurt Bilde, Digital Projektleder, Syddansk Universitet