GREVE Kommune

Greve Kommune fik fællesskab og fokus på design

Synergier i udviklings- og netværksfællesskabet som flere og flere af landets kommuner samles om på Kommuneplatformen, var vigtige for Greve Kommune. Men lige så afgørende for valget af Cabana til at levere det nye www.greve.dk, var de mange kombinationsmuligheder i kollektionerne, funktionalitet og design som der følger med, uden ekstra omkostninger, i et abonnement på Kommuneplatformen.

Udfordring

I foråret 2021 var tiden moden til at tænke ny hjemmeside i Greve Kommune, og man ville gerne udfordre den klassiske tilgang til udvikling af hjemmeside og dermed også valg af leverandør. Helt overordnet søgte man en mere langsigtet og mindre omkostningstung løsning. Greve Kommune ønskede en hjemmeside med et mere moderne udtryk end det tidligere site, og en fleksibel løsning der over tid kunne integreres på tværs af kommunen og med flere tredjepartssystemer. Vigtigt var derfor, et kunde-leverandør forhold, med fokus på løbende udvikling af design og funktionalitet, samt teknisk vedligeholdelse. Gerne med mulighed for erfaringsudveksling med andre af landets kommuner.

Løsning

Design og unikt udtryk for det nye www.greve.dk var vigtigt. I samarbejde med Greve Kommunes projektteam blev antallet af Kommuneplatformens designkollektioner udvidet, samt muligheder for at skræddersy komponenter og videreudvikle visuelt. Greve Kommune har således fået bygget en ny hjemmeside, baseret på Kommuneplatformens store kartotek af skabeloner i design og funktionalitet, men uden begrænsninger i forhold til at opnå det unikke udtryk som Greve søgte.

Særligt for det nye greve.dk er bl.a. integration til HR-Manager som blev udviklet til det nye greve.dk og som dermed også er til rådighed for de øvrige i fællesskabet på Kommuneplatformen. Herudover havde Greve et ønske om en højere detaljegrad i rettighedsstyringen for brugerprofiler i backend, som ligeledes er blevet forbedret for øvrige abonnenter i fællesskabet i forbindelse med lancering af det nye greve.dk.

I Greve Kommunes abonnement til Kommuneplatformen er tilbud om forskellige services. I opstarten involverer dette afholdelse af en onboarding boot camp for kommunens webredaktører, med det formål at gøre overgangen med konvertering af indhold fra det tidligere til den nye hjemmeside så gnidningsløs som muligt. Efter gennemført boot camp, var tilbagemeldingen fra Greve Kommunes webredaktører, at platformen er så brugervenlig og intuitiv, at de allerede følte sig trygge og selvkørende. Den løbende service er blandt andet et fast ugentligt tjek-ind møde mellem Greve Kommunes og Cabanas projektteam, samt adgang til support og undervisning på mail og telefon. Alt sammen som en del af deres månedlige abonnementspris.

Resultat

Det nye greve.dk gik live d. 14. september 2021 og et helt afgørende succesparameter, er selvsagt feedback fra borgere, erhvervsdrivende og andre interessenter i kommunen. Vi kan stolt dokumentere, at denne har været meget positiv. Nu fortsætter samarbejdet om videreudvikling af greve.dk på Kommuneplatformen, som løbende udvikles og forbedres med skræddersyet funktionalitet særligt rettet mod danske kommuner.

Kommuneplatformen som unikt digitalt fællesskab for landets kommuner, med adgang til synergier i netop at udvikle i fællesskab - som gør det mindre kompleks og billigere for kommunerne, er med Mariagerfjord Kommunes bidrag, nu også udvidet til et fællesskab som rummer løbende udvikling af både intranet og hjemmesider.    

Kontakt hos Greve Kommune

Daniel Skovgaard Larsen, webmaster
dla@greve.dk
+45 43 97 91 47

Prøv Kommuneplatformen gratis

Udfyld felterne og prøv vores gratis demo nu – helt uforpligtende
Tak for din tilmelding.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kontakt os