redesign så pengene passer

Finansministeriet styrer kommunikationen

  • CASE - Finansministeriet

Udover den offentlige ramme

Finansministeriet kontaktede Cabana i forbindelse med et redesign af deres digitale identitet.
Ministeriet spiller en af de mest centrale og koordinerende roller i det danske statsapparat. Det betyder, at størstedelen af Finansministeriets digitale indhold gøres op af pressemeddelelser og publikationsarkiver.

Et kompakt informationsunivers, der er lige så omfattende, som det er vigtigt. Resultatet med samarbejdet er en offentlig platform med en strømlinet informationsstruktur og et imødekommende design, hvor brugervenligheden for især redaktøren, er i højsæde.


Cabana har således hjulpet Finansministeriet af med en kompakt og støvet ramme og erstattet det med et nærværende og rummeligt design. Borgerne bliver nu budt velkommen af en gennemtænkt platform med et personligt touch.

Strømlinet informationsstruktur 

Finansministeriet består af en konstant tilstrømning af nyt indhold samt en stor mængde information af ældre dato. Ved hjælp af en strømlinet og gennemtænkt informationsstruktur, er det nu nemmere for brugere at navigere rundt på fm.dk, uanset om de leder efter de nyeste pressemeddelelser eller publikationer fra 2001. Det responsive design gør det muligt at servicere de brugere, der tilgår nettet fra mobil og tablet.
Finansministeriet har fået en mere tidssvarende og intuitiv platform, hvor alt fra jobdatabase til forside nemt kan opdateres og vedligeholdes. Finansministeriets redaktør kan bygge forsiden op af informationsbokse, billeder eller citater, fuldstændigt frit efter behov.