23. APRIL 2015

Den digitale strategi og den kreative eksekvering

Den digitale strategi og den kreative eksekvering

Står du over for udvikling eller optimering af digitale projekter?

Vil du være sikker på, at tage de rigtige beslutninger fra starten af?

 

Lean innovation, Agil udvikling, Scrum, Design thinking, Lean startup....


Begreberne er difuse, og der er mange af dem. Lad os skære det ud i pap og vise hvorfor nogle virksomheder lykkedes og hvorfor andre fejler - på både strategisk, taktisk og operationelt plan.

 

Vi gennemgår best practices og de velafprøvede metoder der virker. Du får indblik i værktøjerne til at starte rigtigt, til at træffe de rigtige valg til at gennemføre projekter, og til at excellere, når dine digitale projekter rammer virkeligheden.

 

Det handler om at prioritere med udgangspunkt i brugernes behov, samt virksomhedens strategi. Det handler om at starte rigtigt. Det handler om de rigtige metoder til forskellige typer af projekter.

Og det handler om at blive ved med at optimere og forbedre, når løsningerne er i drift.

 

Seminaret henvender sig til Marketingchefer, CIO's, digitale projektledere, ebusiness ansvarlige og ledere

 


 

PROGRAM 23. APRIL 2015

 

8.45-9.00 - Registrering og morgenkaffe  

9 .00-9.10 - Velkomst og introduktion 

9.10-9.50 - Oplæg                      

Oplæg: Samspillet mellem digital strategi & business casen og den kreative ide & kommunikationen

Dette indlæg handler om at se mulighederne. Om at lære at se sin virksomhed med kundernes øjne. Hvordan kan det blive lettere, hurtigere, bedre eller sikrere at handle med din virksomhed?

 

  • Hvad vil, kan og ønsker vores kunder?
  • Hvordan prioriterer vi valget af projekter?
  • Hvordan finder vi ud af, hvad der bedst kan betale sig?
  • Hvordan opstiller vi en plausibel business case?
  • Hvordan vælger vi den rigtige kreative idé?
  • Hvilke succeskriterier, skal vi opstille?
  • Strategi: Hvor meget skal vi planlægge?

Indlægsholder: Mads Gustafsen, Manging Partner & Nanna Engberg, User Experience Director. Begge fra Think! Digital

 

10.10-10.20 - Pause


10.20-10.50 - Oplæg

Oplæg: Træf de gode valg – fra starten

Digitale projekter kommer tit alt for tungt og omfattende fra start.  Mange ender med at drukne i lange, kaotiske processer, der er både tidskrævende og dyre. 

I  dette indlæg får du nogle bud på, hvordan du bedst får sat gang i din virksomheds digitale projekter, uden at spilde for meget tid og for mange ressourcer. 

  • Hvordan griber man et forløb an? 
  • Hvordan involvereres de rigtige mennesker?
  • Hvad er en god, iterativ procesbeskrivelse 
  • Hvordan laver vi hurtigt en prototype 
  • Hvad kan vi teste, og hvad skal vi teste? 
  • Platforme, sizing og servere

Du får indsigt i, hvordan du kommer på markedet på en fleksibel og frem for alt hurtig måde.  

Indlægsholder: Thomas Vorgaard, CEO, Partner i Cabana.

 

10.50-11.00 - Afrunding

 

Eventet er afholdt.